توضیحات
میل لینک هواپیما کنترلی HY016-04306 Tie Rods Std/reverse
میل لینک هواپیما کنترلی HY016-04306 از کمپانی معروف و بنام haoyemodel می باشد.
سایز این محصول برابر با M3×L110mm می باشد.
سایز این محصول در عکس به خوبی مشخص شده است.
شماره فنی این محصول HY016-04306 می باشد.
میل لنگ چیست؟
میللَنگ قطعهای در موتورها است که حرکت خطی پیستونها را تبدیل به حرکت دورانی میکند.
میل لنگ معمولاً به وسیله یاتاقان روی بلوک سیلندر سوار میشود؛
و قطعهای بنام «بغل یاتاقانی» خلاصی یا لقی طولی میل لنگ را تنظیم میکند.
خلاصی میل لنگ در یاتاقان کمتر یک دهم میلیمتر است.
میل لنگ دارای لنگها یا نقاط اتصال ثابت و متحرک میباشد،
لنگهای ثابت به وسیله یاتاقانهای ثابت روی بلوک سیلندر بسته میشوند و فقط حرکت چرخشی دارند؛
و به همین جهت به این نام خوانده میشوند.
لنگهای متحرک که علاوه بر حرکت چرخشی حرکت دورانی نیز دارند به وسیله یاتاقان متحرک به شاتون وصل میشوند.
شاتون نیز از طریق گژن پین به پیستون متصل میگردد؛
و به این طریق حرکت رفت و برگشت پیستون که کورس پیستون نامیده میشود به حرکت دورانی تبدیل میشود.
بر روی لنگهای ثابت میل لنگ سوراخ هایی وجود دارد که به لنگهای متحرک راه دارند،
روغن موتور از طریق این سوراخها یاتاقانهای متحرک را روغن کاری میکند.
معمولاً در قسمت جلویی میل لنگ دندهای وجود دارد که به وسیله زنجیر، تسمه یا دنده میل بادامک یا میل سوپاپ را میچرخاند.
نیروی چرخش دینام «آلترناتور»، پمپ هیدرولیک فرمان، کمپرسور کولر و واتر پمپ نیز از طریق ،
چرخش میل لنگ و به وسیله تسمهها و پولیها تأمین میشود.
چرخ لنگر یا فلایویل در قسمت انتهایی میل لنگ بسته میشود که دیسک و کاور کلاچ روی آن بسته میشوند ؛
و نیرو را به گیر بکس و سپس به چرخها انتقال میدهند.
برای درک بهتر مکانیزم عملکرد میل لنگ میتوان آن را به رکابهای دوچرخه تشبیه کرد.
میل لنگ هواپیما کنترلی چگونه کار می کند؟
کارکرد یک موتور دو زمانه نسبتا ساده است.
میل لنگ موتور یک چرخش کامل را در هر سیکل نیرو میسازد،
در طی حرکت پیستون به سمت بالا، مخلوط هوا و سوخت در بالای آن جهت اشتعال فشرده میشود،
در همان زمان یک مخلوط تازه به سوی Crankcase (پائین پیستون) انتقال پیدا میکند.
پس از انفجار پیستون اجبارا با سرعت به سمت پایین رانده می شود و دود حاصله از مسیر اگزوز خارج میشود،
در همان زمان یک مخلوط سوخت و هوای دیگرتوسط Carbrator به سوی Crankcase انتقال پیدا کرده است.
دریچه ورودی بسته شده است؛
و مخلوط اجبارا توسط بندرهای انتقال، بهبخش بالایی استوانه پیستون انتقال پیدا میکند تا یک چرخه نیروی جدید شروع شود.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.